To, co włosy lubią najbardziej: witaminy i płukanki

Czy wiesz, że włosy odzwierciedlają kondycję całego twojego organizmu? Jeżeli są matowe, słabe i wypadają, to powinnaś jak najszybciej coś z tym zrobić. Daj włosom to, co lubią najbardziej. Poznaj przepisy na roślinne płukanki i dowiedz się, jakich witamin potrzebuje twoja czupryna.

Od czego uzależniona jest kondycja włosów?

Na kondycję włosów wpływ ma wiele czynników. Niektóre z nich nie są od nas zależne, na inne może odpowiednio oddziaływać. Zalicza się do nich:

  • nieprawidłową pielęgnację (źle dobrane kosmetyki, akcesoria do spinania i szczotkowania włosów),
  • czynniki atmosferyczne (wysokie i niskie temperatury, wilgoć w powietrzu, zanieczyszczenia),
  • choroby i przyjmowane leki,
  • uwarunkowania genetyczne,
  • tryb życia, dietę ubogą w witaminy i mikroelementy, używki, stres, małą dawkę snu.

Kosmetyki w pielęgnacji włosów i skóry głowy

Jeżeli zauważyłaś, że twoje włosy są kruche, łamliwe i wypadają, powinnaś przede wszystkim zmienić kosmetyki, które stosujesz. Szampon, odżywka i maska dobrane do rodzaju włosów i zawierające odpowiednie składniki mogą zdziałać cuda. Jeśli chcesz, żeby twoje włosy były jeszcze bardziej wypielęgnowane, zastosuj roślinne płukanki. Są proste do przygotowania, a dają rewelacyjne efekty.

Płukanka rozmarynowa odświeża i pobudza włosy do wzrostu. Jak ją przygotować? Kilka gałązek świeżego lub suszonego rozmarynu zalej wrzątkiem. Kiedy płukanka wystygnie, polej nią umyte wcześniej włosy.

Płukanka pokrzywowa polecana jest tym, którzy mają problem z łupieżem i przetłuszczającymi się włosami. Ma działanie wzmacniające i nabłyszczające. Sporządzenie tej płukanki jest bardzo proste. Na sześć łyżek suszonej pokrzywy będziesz potrzebowała litra wody. Pokrzywę zaparza się przez około 20 minut, a po ostygnięciu polewa się nią czyste włosy.

Płukanka ze skrzypu polnego zapobiega przetłuszczaniu się włosów i poprawia ich kondycję. W litrze wody przez około 5 minut gotuj sześć łyżek skrzypu, nie doprowadzając do wrzenia. Letnią płukanką polej umyte szamponem włosy.

Do pielęgnacji warto wprowadzić również naturalne oleje. Powinnaś stosować je regularnie, tj. przed każdym myciem włosów, aby dostarczyć im wszystkiego, co jest niezbędne – kwasów tłuszczowych, minerałów i… witamin! Najwięcej zawiera ich olej z awokado, nazywany olejem siedmiu witamin.

Witaminy w pielęgnacji włosów

W pielęgnacji włosów ważną rolę odgrywają również witaminy. Na ich kondycję wpływ mają:

  • witamina A o działaniu wzmacniającym (znajdziesz ją w pomidorach, marchewce, papryce, jajkach, mleku i serach),
  • witaminy z grupy B, które pobudzają włosy do wzrostu (są obecne w brokułach, mleku, piersi z kurczaka i bananach),
  • witamina H (biotyna), która zapobiega wypadaniu włosów (jej źródłem są wątróbka, orzechy, szpinak, owoce morze).
Brak komenatrzy

Zostaw komentarz

e-Mail nie zostanie opublikowany